۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۱, دوشنبه

زندگی مجردی

موضوع برنامه روز جمعه 15 ماه مه :زندگی مجردی
در این برنامه میخوام به فواید و معایب زندگی مجردی بپردازم. به احتمال قوی از دکتر مهرداد درویش پور دعوت می کنم تو برنامه شرکت کنه. در بعضی از جوامع منزلت انسان و خوشبختی انسان با تشکیل خانواده تعریف می شه. آیا انسان نمی تونه مجرد باشه و زندگی خوبی داشته؟ کسب تجربه، تحصیل، مسافرت، آقای خود بودن، یا هر آزادیه دیگه ای که انسان مجرد داره پس چی میشه؟ البته منظورم از زندگی مجردی تا یک زمانیه و نه برای همیشه. چون میگن بعد از میانسالگی تشکیل خانواده دادن خیلی سخت میشه.
خلاصه در این مورد حسابی بحث خواهیم کرد. شما هم اگه سئوالی دارین یا موضوعی رو میخواهین مطرح کنین میتونین از کامنت دونی استفاده کنین.

۱۸ نظر:

cheyako گفت...

با سلام

ضمن آرزوی توفیق روزافزون برای شما و دیگر تلاشگران عرصه ی ارتباطا ت وآزادیخواهی،

مصاحبه اختصاصی پایگاه تلاطم با آقای داریوش مجلسی.

http://talatomzi.blogsky.com/1388/02/22/post-808

aref گفت...

درود بر شما:در حال حاضر در ايران اون موقعي كه دوست داري مجرد باشي نميتوني!و اون موقعي كه ميخواي متاهل باشي باز نميتوني-چرا؟اون موقعي كه مجردي فشار خانواده-فاميل-ودوستان نميزارن مجردي زندگي كنيم واون موقعي كه متاهلي فشار اقتصادي-ما در ايران مشكل فرهنگي داريم!من تا 3 سال پيش متاهل بودم ولي در حال حاضر مجردم! با سپاس عارف از قزوين

fatemeh گفت...

salam,
lotfan ye sar be in weblog bezanid, merciiiii.

www.narcissus2222.blogfa.com

ناشناس گفت...

salam,
lotfan ye sar be in weblog bezanid, merciiii.

www.narcissus2222.blogfa.com

shaghayegh گفت...

سلام
به نظر من این که زندگی مجردی بهتر است یا تاهل خیلی نسبی است و بستگی به وضعیت و شرایط فرد دارد. برای من دوره ای از زندگی تنهایی خیلی سخت بود... تحمل تنهایی افسرده ام می کرد ولی مردهایی که میدیدم هیچ به دردم نمیخوردند و فکر می کردم که با آنها هم تنها هستم چون نمیتوانند مرا درک کنند و از جهت فکری و فرهنگی خیلی متفاوتند تا اینکه نامزدم را دیدم و تنها کسی بود که بیشترین همخوانی ها را از جهت فکری و فرهنگی و البته جسمی با اولویت های من داشت. در ضمن این که کسی به بلوغ های عاطفی، مالی، جنسی و ... هم رسیده باشد برای ازدواج او خیلی مهم است. یعنی مهمترین مسئله است ... شاد باشید.
شقایق
www.mashgh9.blogfa.com

ناشناس گفت...

باسلام. به نظر من زندگی مجردی یک عالم بسیار دوست داشتنی است . حداقلش اینه که دیگه مجبور نیستین با برادرتون سر برنامه های تلویزیونی و یا حتی مدت زمان مکالمه با تلفن و یا مدت خشک کردن موهاتون دعوا بگیرین.
کعبه از رشت

بلاگ دونی گفت...

مرسی از همه شما که پیام گذاشتین. من چندتاشون رو تو برنامه میخونم.
ارادتمند همه شما عزیزان

ناشناس گفت...

با سلام رضا جان
من بيشتر فكر ميكنم توي اين دنيا مجرد بودن بهتره چون راحتي و هر كاري كه دوست داري انجام ميدي كسي نيست بالاي سرت كه تو رو به زور به كاري واراد كنه به قول معروف بيشتر خوش ميگذره مي توني دور دنيا رو بگردي و از زندگي كمال لذت رو ببري كه در دنيا هيچ جيزي ارزش شادي رو نداره پس چون زندگي يك بار مي تونيم تا جايي كه مي خوايم ازش استفاده كنيم.
باتشكر . آيدا

ناشناس گفت...

salam agha resa age mitoni ye sar be veblage man bezan/
setaretak2000.blogfa.com
in veblag ro man taghdim be ye azizi kardam ke kheyli dostesh daram shoma ham mishnasish va shanse didanesh ro hatman dashti
mer30/aida

cheyako گفت...

مدیریت محترم.
با سلام
ضمن آرزوی توفیق روزافزون برای شما و دیگر تلاشگران عرصه ی ارتباطا ت وآزادیخواهی،
مصاحبه اختصاصی پایگاه اطلاع راسانی تلاطم با آقای داریوش مجلسی.
داریوش مجلسی: چیزی بنام اپوزیسیون عملا وجود ندارد.
http://talatomzi.blogsky.com/1388/02/22/post-808/

لطفا متن مصاحبه را ملاحظه فرمایید و در صورت امکان انتشار دهید

با سپاس فراوان

http://talatomzi.blogspot.com/
http://talatomzi.blogsky.com/

ناشناس گفت...

سلام من کعبه هستم از رشت .
راستش من الان دقیقا یکسالو 4 ماهه که دارم مجردی زندگی میکنم. واقعا راضی هستم . البته چون ذاتا آدم عاشق پیشه ای هستم ، بعضیوقتها از نبود یک عشق واقعی دلم میگیره . ولی به هر حال در وضعیت فعلی از زندگی مجردیم خیلی لذت می برم . و دوست دارم تاوقتی واقعا عاشق کسی نشدم اینطوری زندگی کنم. خودم واسه خودم حد و حدودی گذاشتم.ولی خوبیش اینه که مجبور نیستم با شرایط خانواده ام که با وجود علاقه زیاد بازهم هیچ تفاهمی در نحوه زندگی کردن نداریم خودم رو تطبیق بدم. در یک کلمه آرامش دارم.

Arash گفت...

با سلام
تجرد و تاهل، ایران و اروپا، پول داشتن و نداشتن و... همه بهونه هستند. مهم خود آدمه که باید هدف و مسیر اطراف خودش رو با دید درست ببینه.
آرش از تهران

ناشناس گفت...

سلام اقای صابری
اگر تمایل داشتید به این وبلاگ هم سری بزنید.
این وبلاگیه که من درباره انحصارگرایی در عرصه عرفان مینویسم.
www.erfan-enhesary.persianblog.ir

ناخنک گفت...

آقای صابر از لطفی که به من داشتید ممنونم... متاسفانه نمیتونم درخواستتون رو قبول کنم ... اگر به وبلاگم بیاید توی یه پست مجزا مفصلا عذرخواهی کردم

ناشناس گفت...

درمورد موضوع جدید صحبت نکردید.

بلاگ دونی گفت...

دوست عزیز، روزهای دوشنبه موضوع برنامه رو تو بلاگ اعلام میکنم. ولی چون شما پرسیدی موضوع برنامه روز جمعه اعتیاد جنسی هستش!

علی بهرامی گفت...

با سلام
رضا جان لطفا به مردم ایران بگو که گروههایی به چت رومهای ایرونی هجوم آوردن و تمامی افرادی رو که به فعالیت سیاسی اجتماعی می پردازند شناسایی می کنند.
iranmandegar.blog.de
iranmandegar.blogfa.com
از افرادی که هر گونه فعالیت اینترنتی دارند می خواهم که عکسهای شخصی و هر گونه مطلب شخصی دیگر را در خارج از دستگاه بروی سی دی یادیسک سخت خارج از دستگاه نگهداری کنند.
به امید برگشت ایران به مردم خوبش

گل بانو گفت...

سلام من یک متاهل هستم که به شدت دلم می خواهد برگردم به زندگی مجردی چون در ایران زندگی متاهلی مخصوصا برای زنان یعنی فشار مضاعف.دلم برای روزهای مجردی تنگ شده.اینجا زنی که ازدواج می کند یعنی باربر مجانی بدون دستمزد.