۱۳۸۷ مهر ۲۵, پنجشنبه

زنانه ها

مرد گفت : من از آن مردهای سنتی ِ ایرانی نیستم . من در خانه کمک میکنم پرسیدم : به کی ؟گفت : یعنی چی ؟پرسیدم : به کی کمک می کنی ؟گفت : ببین ، بعضی وقتا حرفهایی میزنی که ... خوب معلومه . به زنم دیگه .گفتم : زن شما خانه دار است ؟گفت : نه . شاغل است. کفتم : نیمه وقت کار میکند ؟گفت : نه ، تمام وقت . این سوالها برای چیست ؟گفتم : او تمام وقت کار میکند ، و شما هم تمام وقت کار میکنی . درست فهمیده ام ؟گفت : بله . گفتم : بعد شما به او کمک میکنی در کار خانه ؟ دوست عزیز بچه ها به کار خانه کمک میکنند ، انسانهای بزرگسال در کار مشارکت میکنند

۱ نظر:

ناشناس گفت...

جامعه ما در حال عبور از فرهنگی غنی اما بسته و سنتی به سوی فرهنگی امروزی و هماهنگ با سازوکارهای جامعه فعلی است .بنابراین خیلی عجیب نیست که این عبور با نقص و بعضاًگزینشی صورت گیرد.هرچند فرهنگ شغل برای زنها به دلیل بالابودن هزینه ها و همچنین استقبال خود خانمها به درستی جاافتاد امافرهنگ مشارکت مردها در خانه به همان نسبت جا نیوفتاده هرچند امروزه مردهای زیادی در خانه مشارکت می کنند اما هرگز آن را به عنوان یک وظیفه متقابل نمی نگرند و به عنوان یک کمک داوطلبانه از آن یاد می کنند. هرچند نقش خود زنان را چه به عنوان همسر و چه به عنوان مادر در این طرز تفکر نباید نادیده گرفت