۱۳۸۷ شهریور ۲۹, جمعه

یادداشتهای منیرو روانی پور

پسرم کامران و هومن را خیلی دوست دارد. و من از طریق او بود که با موسیقی پاپ آشنا شدم. و شنیدم که: نمره بیست نمی‌خوام... زلف پریشون نمی‌خوام... و حالا آختاپوس هزارپای تواب‌سازی دامن این دو هنرمند خوب ما را گرفته است. این فقط صدا وسیما نیست که آدم‌ها را می‌آورد تا توبه کنند و از مردم پوزش بخواهند. این‌جا هم در به همان پاشنه می‌چرخد. کسانی که بچه‌هایشان یک کلمه فارسی نمی‌دانند و وطن برایشان قورمه سبزی است و اگر دستشان برسد این‌جا هم سفره می‌گیرند داد و هوار راه انداخته‌اند که چرا هومن در مصاحبه‌ای با تلویزون انگلیسی‌زبان گفته است ما کانادایی هستیم...خیال می‌کنم ما برای افتخار کردن باید راه دیگری پیدا کنیم

۱۲ نظر:

ناشناس گفت...

تنها چيزي كه مي توان براي ات رضاي عزيز بنويسم...اين است كه...
.........
بلوري ها
هراس را
آن چنان در چشمان آهوان
پرتابل كرده اند
كه علف ها
باژگونه مي رويند

...................

ناشناس گفت...

سلام رضا جون
فكر ميكنم حق با اين دو تا جوونه ما اراني
ايراني ها عادت داريم نون روبه نرخ روزبخوريم
روزبخوريم !
ولي به هر حال اگه اين دوتا با يه مجري
مجري ايراني صحبت ميكردن اونوقت
حتمن ميگفتن كه ايراني هستن!
ولي اگه من برم خارج سي دي عكسهاي
بناهاي تاريخي كشور ايران رو با خودم
ميبردم تا به همه نشون بدم كه ما
چه تمدن كهني داريم !

ناشناس گفت...

با عرض سلام و خسته نباشید توجه شما را به چند نکته جلب می کنم
اول اینکه وطن به معنی هویت تاریخ و پیکره یک ملت می باشد و به همین دلیل بسیاری از ما شاید از آشکار کردن آن در شرایط فعلی سیاسی و اجتماعی ایران گریزان و شرم زده باشیم اما یاد آوری می کنم که این خود ما هستیم که این شرایط را ساخته یا خواهیم ساخت ،ما به عنوان یک ایرانی داخل وطن با تلاش برای آزادیهای انسانی و عزیزان خارج از کشور هم در صورتی که میل به وارد شدن در سیاست ندارند حداقل با نمایش چهره واقعی ایرانیان.
ایرانی بودن نه تنها باعث سر افکندگی نیست حتی می تواند موجب غرور و سر بلندی نیز باشد.ملتی که هنوز با تمام فشارهای فرهنگی،دینی،مالی،خارجی و غیره هنوز زنده است و مبارزه می کند.
دوم اینکه هنر خواندن به یک زبان خاص بطور نمونه زبان پارسی علاوه بر رسالت هنری دارای رسالت فرهنکی هم می باشد که بطور یقین آن را نمی توان از غیر ایرانیان انتظار داشت.
و سوم آنکه یقین دارم اگر به این عزیزان هم برچسب غیر ایرانی بزنیم آن را جز توهین نخواهند پنداشت.
به عنوان چهارمین مورد هم می توان به سن ،بی تجربگی،دوری از فرهنگ مادری،و جو حاکم بر آن مصاحبه اشاره کرد.
در پایان هم امیدوارم همه دست در دست هم کشوری بسازیم که به آن بیشتر از همیشه افتخار کنیم.
چو ایران نباشد تن من مباد

baran_boloor گفت...

salam. chera bloge mano nemibini? koli ba zogh bazesh kardam ke beri bekhooni , chon barnamatoono nazarate toro doost daram . vali nemiri . chera?!
man oloom siasi mikhoonam vali blogam ejtema ie ye , ye sar bezan dige .

arash گفت...

آقا رضاي نازنين ،سلام
براتون آرزوي موفقيت دارم

ناشناس گفت...

سلام خواستار این هستم که وبم را داخل وب هاای که معرفی می کنید قرار دهید

antilife گفت...

سلام خوشحال میشم به وبلاگ منم سر بزنید و نقایصم بهم بگید
www.antilife.blogfa.com

ناشناس گفت...

سلم و درود بر انديشه پاك آقا رضا گل

افرين بر شما
http://choghagorg.blogfa.com/

baran_boloor گفت...

سلام . ممنون , آره من قشنگ می نویسم اما شما خواننده خوبی یا بهتر بگم با دقتی نیستی ! چون جواب سوالت توی متن بلاگ بود . من نمیتونم نظر خیلی تاپی بدم اما چون خودم لیسانس آمار ام و الان هم علوم سیاسی می خونم نظر مربوط به رشته ام رو می گم .
آدمها ناراحتن یا گرفتار چون ما وارد دنیای جدید شدیم اما هنوز این دنیای جدید نهادینه نشده در ذهن و فکر ما , همون سنت و مدرنیته که خیلی معروفه و اینکه آدما خیلی از گرفتاری هاشون با دو دو تا چهار تای اقتصادی حل می شه که متاسفانه در ایران یه وقت دو دو تا میشه صد تا یه وقت هم میشه صفر و این واسه خیلی ها یعنی خاک سیاه !!
تو در بین بیننده هات خیلی محبوبی , اینو می دونستی ! چون یه راه خوب پیدا کردی ( بلاگ دونی ). ممنون

ناشناس گفت...

agha reza salam!omidvaram hamishe to karetoon movafagh bashid va kari konim ma va shoma hame iraniha ke iranemoon ra az daste in ojoobeha(akhon)begirim,ke dige kamran va hooman rooshoon beshe began ma irani hastim bayad kami hagh dad ,vali bishtar bayad gozasht baye hesabe bachegi.irane ma viran shodeeeee.,,

ناشناس گفت...

خنده داره!با یک کلمه حرف عالم و آدم از کامران و هومن بریدن!
اما موقعی که گوگل اسم خلیج فارس رو به خلیج عرب تغییر میده!واسه جمع آوری 500 هزار تا امضا زمین و زمان دست به هم میدن تا شاید بشه کاری کرد!!!
سد سیوند رو آبگیری می کنن و کسی رگ غیرت ایرانی بودنش دردسر ساز نمی شه براش!
کلی خواننده و آهنگساز اسمشون رو تغییر میدن!تنها به این بهونه که سخت تلفظ می شه!کسی ناراحت نمیشه که اینا دارن از اصالتشون دور می شن!
در وصف دبی ترانه خونده میشه!کسی نمی گه خواننده اش وطن فروشه!
به یه مشت عراقیه پست که این همه شهید و جانباز و شمیایی بهمون هدیه کردن لقب عزیز!برادر و دوست ..... داده میشه همه لال میشن!جرات اعتراض کردن ندارن!!!!
اما با یه مصاحبه!یهو کلی جان بر کف پیدا میشه!!!!!!!!!
----------------------------------
salam Rezaye aziz!chizaee ke bala neveshtam!pasokhe copy shodeye man dar moghabele harfaye ye seri adam dar morede K & H bod!ba hameye tohin'ha va harfaee ke to site bozorgi mesle Youtube minevisan!bazam vaghti ahange tazehee azashon mishnavim!ro tamame siteaye music!4.80 az 5 emtiaz ro beheshon ekhtesas midan!pas bazam malome hamon mahbobiate ghabl pa bar jast!
dar tamame donya raveshe support kardane ye khanande kharide cdihash be sorate originale!mani ke to Iranam va be rahatie tamam ahangaye in 2 baradar ro download mikonam va be haghe ensanishon zolm mikonam va tamame zahmata va kharji ro ke baraye tahiye album sarf kardan ro nAdide migiram!chetor vaghti hamchin mosahebehee ro mibinam!aslan be khodam haghe ez'hare nazar midam??????
age ona khaenan!man ke az kheyli sale pish javabe in harekateshon o ba ensan bodan o vatan parastim(download kardan ahangashon!)dadam!pas ona bayad talabkar bashan!na mani ke hagheshon o zahmateshon o be gand keshidam!

Movafaghtar bashi aziz!:)

ناشناس گفت...

"man ke az kheyli sale pish javabe in harekateshon o ba ensan bodan o vatan parastim"

omidvaram bar ax bardasht nakonin!ghasdam kenaye zadan bod!